Friday, June 3, 2011

Hardcore/Metalcore/Screamo Is Mine !


yeah !
di pagi hari yang agak molek plus sejup nie .
aku agak kebosanan yang amat so aku ambil kesempatan nie untuk update blog aku nie .
oke back to the story .
aku nak story kat korang about ke"obsesi''an aku terhadap muzik hardcore/metalcore/screamo dan sewaktu dengannya nie .
sebenarnya first sekali aku tak pernah suka pon lagu macam nie .
sebab yer lar memang membingit kan telinga kan .
aku mula kenal dan obses dengan muzik macam nie sejak member aku kenalkan aku dengan STRAIGHT EDGE satu amalan sihat iaitu NO SMOKE . NO DRUG . NO ALCOHOL . NO FREE SEX . NO VIOLENCE . dimana mesej mesej sihat yang disampaikan melalui muzik hardcore .
sejak tuh lar aku mula suka dan obses dengan muzik nie .
sebenarnya muzik nie amat sesuai bagi korang yang nak lepaskan stress .
selalu aku balik dari sekolah duduk dalam bilik layan lagu camnie .
memang release tension lar dude !
hukhuk !
tapi bukan semua orang boleh layan lagu macam nie .
kadang kadang aku bukak lagu nie kuat kuat sampai mak aku cakap "lagu apa kau bukak nie ? macam lagu orang tercekik tulang jer" .
hakhak !
so aku tak rasa ramai orang boleh layan lagu nie .
just jiwa remaja yang true underground jer boleh layan kan .
urm .
oke antara band yang menjadi favourite dan kegilaan aku semestinya :

Proclaim My Victory :)


Second Combat :)


Asking Alexandria :)


Alesana :)

dan banyak lagi lar kalau aku nak list kan memang terlalu banyak .
tapi nie lar antara band band yang paling aku obses !
apa apa pon .
as a remaja abad ke-21 nie .
korang patut layan lagu cam nie sebab sememangnya TERBAIK DARI LADANG ! :)

No comments:

Post a Comment